Beslut och så

Det har hänt en hel del på sista tiden. En av de större myheterna är att vi (läs: mamma och pappa, älskar er!!!) köpte en lägenhet här i Umeå. Så den 1 juni får jag nyckeln och sen kommer jag Aron flytta ihop. Längtar så galet mycket. Det ska bli så skönt att få ett eget ställe och få bestämma själv! 
 
Ett annat stort beslut är att jag bestämt mig för att inte satsa på längdskidor längre. Har funderat en längre tid om det är verkligen det jag vill göra. Jag älskar ju att träna och åka skidor, men jag kände att skidorna tog för mycket tid från mitt "vanliga" liv. Jag vill plugga och göra bra ifrån mig i skolan och hinna umgås med kompisar. Jag kände att mitt skidåkande tog väääldigt mycket tid och det gjorde att mycket utanför skidorna blev lite halvdant. Svårt att prestera i skolan och det var drygt för det jag pluggar är något som jag tycker är sjukt kul. Då känns det sådär att bara slänga bort det. Samtidigt har jag känt att jag inte kunnat prestera alls på den nivån jag hade hoppats på. Jag har nån tävling från den här säsongen som jag är riktigt nöjd med, men tävlandet iår har mest känts som en press. Inte utifrån, utan det kom från mig. Flera tävlingar har jag känt redan innan start att jag egentligen inte vill. Då är det nått som inte stämmer och därför tar jag en paus. Kanske får jag tillbaka suget, kanske inte.... Vem vet! 
 
Framöver är planen att ta ikapp tentor som jag har missat under vintern och sen börja vänja kroppen vid löpning och rullskidor. Jag har nu som mål att simma vansbrosimmet i sommar och sen får jag se om jag kör hela klassikern. Jag har också börjat orientera lite smått och gud så kul det är! Så jag kanske inte kommer elitsatsa men det kommer nog tränas en hel del. Den stora skillnaden kommer vara att jag nu kommer göra det jag känner för och inte tänka så mycket. Träningen behöver inte vara perfekt utan den ska vara kul!
 
 
 
 
Nu blev det en del, hehe!
 
 

Kommentera här: